Lukiolaiset osoittivat mieltään ilmastonmuutosta vastaan eduskuntatalon edessä 11. tammikuuta.

Lukiolaiset osoittivat mieltään ilmastonmuutosta vastaan eduskuntatalon edessä 11. tammikuuta.

Nuoret vaativat tekoja ilmaston puolesta

Ilmastonmuutoksesta puhutaan paljon. Monet valtiot, yritykset ja ihmiset yrittävät muuttaa tapojaan niin, että ilmasto ei lämpene enempää.

Mutta monien mielestä emme tee tarpeeksi. Varsinkin nuoret vaativat, että yritykset ja valtiot vähentävät ilman saastuttamista.

Ruotsalainen koululainen Greta Thunberg tuli viime vuonna kuuluisaksi ympäri maailmaa. 16-vuotias Thunberg oli kolmen viikon ajan joka perjantai lakossa. Hän ei mennyt perjantaisin kouluun. Näin hän osoitti mieltään ilmaston puolesta.

Thunbergin esimerkki levisi myös Suomeen. Tammikuun alussa joukko lukiolaisia jäi pois koulusta. He menivät eduskuntatalon eteen ja järjestivät mielenosoituksen.

­– Mitä me halutaan? Ilmastotekoja. Koska? Nyt! nuoret vaativat.

Lähteet HS, Yle, Iltalehti

 

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste