Mutta monien mielestä emme tee tarpeeksi. Varsinkin nuoret vaativat, että yritykset ja valtiot vähentävät ilman saastuttamista.
Ruotsalainen koululainen Greta Thunberg tuli viime vuonna kuuluisaksi ympäri maailmaa. 16-vuotias Thunberg oli kolmen viikon ajan joka perjantai lakossa. Hän ei mennyt perjantaisin kouluun. Näin hän osoitti mieltään ilmaston puolesta.
Thunbergin esimerkki levisi myös Suomeen. Tammikuun alussa joukko lukiolaisia jäi pois koulusta. He menivät eduskuntatalon eteen ja järjestivät mielenosoituksen.
– Mitä me halutaan? Ilmastotekoja. Koska? Nyt! nuoret vaativat.
Lähteet HS, Yle, Iltalehti