Ihmiset nauttivat lämpimästä kesäillasta Vanhankaupunginlahdella Helsingissä.

Monta vihreän sävyä

Luonto tuntuu nyt monen mielestä jopa vihreämmältä kuin aiempina kesinä.

Onko ulkona vihreämpää kuin aiemmin? Onko lintuja enemmän?

Monen mielestä nyt tuntuu siltä, koska talvi oli harmaa ja pitkä. Nyt talvi on ohi tältä vuodelta. Yhtäkkiä kaikissa puissa on lehdet. Kukkia on kaikkialla. Auringon säteet lämmittävät. Sukat saavat jäädä komeroon. Kesä on täällä.

Kevät oli erilainen. On ollut tärkeää, että ihmiset eivät tapaa toisiaan. Kaikki yrittävät pysäyttää koronaviruksen yhdessä. Moni käyttää käsineitä kaupassa. Jotkut käyttävät myös kasvomaskia. Kaikki pesevät kätensä huolellisesti.

Jotkut laulavat, kun he pesevät käsiä: Tuiki, tuiki tähtönen. On hauskempaa pestä käsiä, kun laulaa samalla.

Ulkona luonnossa virus ei leviä yhtä helposti kuin sisällä. Luonto rakastaa aurinkoa. Kasvit nousevat kohti aurinkoa. Valkoisia kukkia. Punaisia kukkia. Keltaisia kukkia. Ja paljon vihreitä kasveja.

Kuinka monta erilaista vihreää väriä on olemassa?  Niitä ei voi laskea. Niin monta vihreän sävyä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste