Isis on ääri-islamilainen terrorijärjestö. Tosin suurin osa islaminuskoisista eli muslimeista on sitä mieltä, että Isis ei edusta aitoa islaminuskoa. Isis teki terrori-iskuja ja perusti muutama vuosi sitten oman valtion Syyriaan ja Irakiin. Nyt Isis on melkein kukistettu.
Myös Euroopasta ja Suomesta lähti ihmisiä Isiksen alueille. Viime viikolla monet uutistoimistot haastattelivat suomalaista Sannaa. Sanna ja hänen lapsensa ovat Syyriassa pakolaisleirilllä. Leirillä on tuhansia Isisin kannattajia.
Sanna liittyi Isisiin neljä vuotta sitten marokkolaisen miehensä mukana. Mies on kadonnut. Nyt Sanna haluaa palata Suomeen. Suomesta lähti ainakin 80 muuta henkilöä Isisiin.
Euroopan maat miettivät nyt, mitä tehdä niille Isisin kannattajille, jotka haluavat palata takaisin kotimaahansa.