Pujo on kasvi, joka kukkii loppukesästä. Pujon kukinta aiheuttaa monille nenän kutinaa.

Minulla on nuha!

Loppukesällä monet ihmiset ovat nuhaisia. Flunssa on tavallinen tauti elokuun lopussa.

Nenä vuotaa ja kurkku on karhea. Flunssan voi aiheuttaa 200 eri virusta. Flunssa tarkoittaa tavallista vilustumista.

Elokuussa kukkii pujo. Pujo kasvaa suuressa osassa Suomea, etelästä Oulun seudulle.

Pujo voi aiheuttaa allergista nuhaa. Nielua kutittaa ja silmiä kirvelee. Kesän lopussa myös heinä aiheuttaa allergiaa. Siitepölyallergiaa kutsutaan myös heinänuhaksi.

Tänä syksynä meillä on myös koronavirus Suomessa. On tärkeätä pitää huolta itsestään.

Käsiä tulee pestä tarkoin. Pysy kotona, kunnes olet terve.

Nuha ei kuitenkaan aina johdu siitä, että on sairastunut koronavirukseen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste