Monet ajattelevat, että hyvät ystävät ja lemmikit kuuluvat perheeseen.

Mikä on minun perheeni?

Väestöliitto teki joitakin vuosia sitten kyselyn eli niin sanotun perhebarometrin. Verkkokyselyssä kysyttiin esimerkiksi, kuka kuuluu sinun perheeseesi.

Väestöliitto sai melkein 700 vastausta. Tässä on joitakin esimerkkejä siitä, mitä vastauksia ihmiset antoivat.

– Lapseni ja yksi ystäväni kuuluvat perheeseeni. Perheeseeni kuuluu lemmikkini. Minun perheeni on Facebook-ryhmäni. Äiti, isä, isoäiti, lemmikit, läheisimmät perheystävät. Kumppanini, lapseni, lapseni isä ja hänen kumppaninsa.

Ihmiset ajattelivat aiemmin yleisesti niin, että perheeseen kuuluvat ainoastaan lähimmät sukulaiset. Tämä on kuitenkin muuttunut. Nykyisin 1,2 miljoonaa suomalaista asuu yksin. Kaikilla ei välttämättä ole lähisukua. Kaikki eivät ole yhteydessä sukulaisiinsa.

Oman perheen kanssa ei välttämättä tarvitse olla sukua. Tärkeämpää on se, että elämä on mukavaa ja nauttii elämästään.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste