Suomessa on noin 2 000 erilaista metsäsientä, mutta vain 200 sienestä voi tehdä ruokaa. Useimmat ihmiset keräävät vain kymmentä erilaista sienilajia.
On tärkeää tietää, mitä sieniä kerää. Osa sienistä on erittäin hyviä, mutta jotkin sienet ovat myrkyllisiä. Kerää vain sellaisia sieniä, jotka tunnet.
Suppilovahvero ilmestyy metsään syyskuun loppupuolella. Suppilovahveroa sanotaan joskus syyskantarelliksi. Monet käyttävät siitä lempinimeä ”suppis”.
Suppilovahverot ovat todella suosittuja. Niillä on ruskea lakki, jossa on keskellä kuoppa. Jalka on keltainen ja ontto. Usein samassa paikassa kasvaa paljon suppilovahveroita. Suppilovahverot voivat kasvaa siihen asti, kun ensimmäiset lumet satavat. Vielä on siis aikaa lähteä sieniretkelle metsään.