Joskus ihmisten välillä saattaa olla kriisi. He ehkä riitelevät paljon ja eivät osaa lopettaa riitaa.
Joskus jossakin maassa on kriisi. Tällä hetkellä melkein kaikissa maissa on kriisi.
Kaikkialla on vaikeaa, koska koronavirus leviää maailmalla. Monet kutsuvat tätä tilannetta koronakriisiksi.
Tilanne on vaikea, koska monet ihmiset ovat sairaita. Lääkärien ja hoitajien täytyy tehdä todella paljon töitä. Myös sairaaloissa on nyt kriisi.
On hyvä asia, jos pysyy rauhallisena kriisin aikana. Puhuminen voi auttaa. Vaikeasta ajasta kannattaa puhua jollekin turvalliselle ihmiselle.
Kriisi menee kuitenkin ohi. Kriisin jälkeen monet ovat ehkä vielä väsyneitä. Kriisin jälkeen kuitenkin tuntuu paremmalta.