Kuvassa hallitus miettii, millainen Suomen talous on ensi vuonna. Nyt on tärkeintä hoitaa koronakriisi, vaikka se tulee kalliiksi. Kuva on otettu Säätytalolla Helsingissä 8. huhtikuuta 2020.

Kriisi on nyt yleinen puheenaihe

Kriisi-sanaa käytetään nykyään paljon. Kriisi tarkoittaa vaikeaa ja rankkaa aikaa.

Joskus ihmisten välillä saattaa olla kriisi. He ehkä riitelevät paljon ja eivät osaa lopettaa riitaa.

Joskus jossakin maassa on kriisi. Tällä hetkellä melkein kaikissa maissa on kriisi.

Kaikkialla on vaikeaa, koska koronavirus leviää maailmalla. Monet kutsuvat tätä tilannetta koronakriisiksi.

Tilanne on vaikea, koska monet ihmiset ovat sairaita. Lääkärien ja hoitajien täytyy tehdä todella paljon töitä. Myös sairaaloissa on nyt kriisi.

On hyvä asia, jos pysyy rauhallisena kriisin aikana. Puhuminen voi auttaa. Vaikeasta ajasta kannattaa puhua jollekin turvalliselle ihmiselle.

Kriisi menee kuitenkin ohi. Kriisin jälkeen monet ovat ehkä vielä väsyneitä. Kriisin jälkeen kuitenkin tuntuu paremmalta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste