Naapuriapu on lisääntynyt Suomessa koronaviruksen jälkeen.

Ihmiset auttavat mielellään

Koronavirus on vakava asia. Viruksen takia jotkut sairastuvat ja monet ovat peloissaan. Ravintolat ja kirjastot ovat kiinni. Emme voi mennä elokuviin tai konsertteihin. Meidän täytyy olla varovaisia, jotta virus ei tartu meihin.

Koronaviruksessa on kuitenkin myös jotakin hyvää. Virus on tehnyt ihmisistä todella ystävällisiä. Monet haluavat auttaa muita ihmisiä. Nyt puhutaan paljon naapuriavusta. Naapuriapu tarkoittaa, että ihminen auttaa muita ihmisiä, vaikka hän ei tunne heitä.

Koronavirus on vaarallinen vanhuksille. Siksi on hienoa, jos naapuri käy vanhuksen puolesta kaupassa. Vanhuksille kannattaa soittaa ja jutella puhelimessa. Jotkut ihmiset ovat laittaneet lappuja talojen seinille. Lapussa saattaa lukea esimerkiksi näin: ”Tarvitseeko joku apua ruokaostoksilla käynnissä?”

Facebookissa on ryhmiä, jotka haluavat auttaa. Tällaisen ryhmän nimi voi olla esimerkiksi korona-apu. Apua voi saada myös Punaiselta ristiltä tai seurakunnilta.

Me emme aina tunne naapureitamme, mutta voimme ainakin sanoa ”hei”, kun näemme heidät.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste