Kuvassa on kaksi erilaista heijastinta: perinteinen riippuva heijastin ja heijastin, joka kiinnitetään hihaan. Molemmat toimivat hyvin.

Heijastin on hyvä turva

Viime viikolla, 1. lokakuuta, oli heijastinpäivä. Se on tärkeä muistutus meille kaikille.

Illat ovat jälleen pimeitä. Heijastimen käyttö lisää turvallisuutta ja näkyvyyttä liikenteessä.

Joidenkin ihmisten mielestä heijastimet ovat hankalia ja jopa rumia. On kuitenkin typerää olla käyttämättä heijastinta. Autoilija näkee pimeässä kulkevan jalan- kulkijan paljon aikaisemmin, jos jalankulkija käyttää heijastinta.

Jotkut sanovat, että he kulkevat ainoastaan valaistuilla jalkakäytävillä, joten he eivät tarvitse heijastinta. Se ei kuitenkaan riitä. Kun sataa ja on pimeää, autoilijan on erittäin hankala nähdä jalankulkijaa, joka ei käytä heijastinta.

Heijastimia on monenlaisia. On riippuvia, kiinnitettäviä nauhoja ja korumaisia heijastimia. Jotkut heijastimet muistuttavat kukkia tai eläimiä. Heijastimissa on sanoja ja sarjakuvahahmoja. Jokaiselle löytyy varmasti oma!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste