Illat ovat jälleen pimeitä. Heijastimen käyttö lisää turvallisuutta ja näkyvyyttä liikenteessä.
Joidenkin ihmisten mielestä heijastimet ovat hankalia ja jopa rumia. On kuitenkin typerää olla käyttämättä heijastinta. Autoilija näkee pimeässä kulkevan jalan- kulkijan paljon aikaisemmin, jos jalankulkija käyttää heijastinta.
Jotkut sanovat, että he kulkevat ainoastaan valaistuilla jalkakäytävillä, joten he eivät tarvitse heijastinta. Se ei kuitenkaan riitä. Kun sataa ja on pimeää, autoilijan on erittäin hankala nähdä jalankulkijaa, joka ei käytä heijastinta.
Heijastimia on monenlaisia. On riippuvia, kiinnitettäviä nauhoja ja korumaisia heijastimia. Jotkut heijastimet muistuttavat kukkia tai eläimiä. Heijastimissa on sanoja ja sarjakuvahahmoja. Jokaiselle löytyy varmasti oma!