Hajoaako Euroopan unioni?

Yksikään maa ei ole eronnut Euroopan unionista. Pian se on kuitenkin mahdollista. Britannia järjestää 23. kesäkuuta kansanäänestyksen maan pysymisestä EU:n jäsenenä.

Kansanäänestys on herättänyt vilkkaan keskustelun Euroopan tulevaisuudesta. Monia uhkia on tuotu esiin.

Jos Britannia lähtee, eroavatko muutkin maat EU:sta? Kuinka EU:n käy ilman Britanniaa? Entä kuinka Britannian käy ilman muuta Eurooppaa? Monet arvelevat, että EU:n vaikutusvalta maailmassa heikkenee, jos Britannia eroaa.

Pääministeri David Cameron järjestää kansanäänestyksen, koska EU:ta on arvosteltu Britanniassa ankarasti. Cameron toivoo, että arvostelu vaimenee äänestyksen jälkeen.

Äänestyksestä tulee tiukka. Kuukausi ennen äänestystä eron kannattajia ja vastustajia on lähes yhtä paljon.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste