Joogaajia Hangossa Casinon uimarannalla hellepäivänä. Hellepäiviä riitti tänä kesänä kotimaassa, niitä mitattiin lähes 60.

Ennätyksellisen kuuma kesä

Suomessa on ollut poikkeuksellisen kuuma kesä. Tänä kesänä on ollut peräti 60 hellepäivää.

Meillä näin suuri hellepäivien määrä on poikkeuksellinen. Helteeksi luokitellaan kuuma sää silloin, kun päivän ylin lämpötila on yli 25 astetta.

On tietysti mukavaa, kun ulkona on lämmin ja aurinko paistaa. Useimmat meistä nauttivat siitä. Vain harva kaipaa kylmää tuulta ja sadetta. Sitäkin Suomessa riittää.

Kovat helteet aiheuttavat kuitenkin myös vaikeuksia ja haittaavat elämää. Asunnot ovat niin kuumia ja kosteita, että nukkuminen on mahdotonta. Vanhukset ja sairaat eivät välttämättä kestä kovia helteitä.

Maailman ilmasto on jo lämmennyt ilmastonmuutoksen takia. Kuumuus ja kuivuus aiheuttavat ikäviä vaikutuksia. Näitä ovat metsäpalot,vesistöjen myrkyllinen sinilevä ja vaikeasti ennustettavat sääilmiöt.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Ennätyksellisen kuuma kesä”

  1. Mikael

    Minä tykkäsin jutusta

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste