Elokuussa on usein mukavan lämmin kesäsää. Tämä kuva otettiin viime vuonna 31. elokuuta. Ihmiset nauttivat lämpöisestä säästä Matinlahdessa Espoossa.

Onko elokuussa jo syksy?

Joka vuosi kiistellään samasta asiasta. Onko elokuu jo syksyä vai onko elokuussa vielä kesä?

Lomat loppuvat ja koulu alkaa. Kesämökit suljetaan ja illat pimenevät.

Ennen vanhaan Suomen kouluissa vietettiin kesälomaa kesä-, heinä- ja elokuussa kokonaisuudessaan. Kouluun palattiin vasta syyskuussa.

Vuonna 1971 kesälomaa lyhennettiin. Päätettiin, että koulut alkavat jo elokuussa. Kesän ei tarvitse kuitenkaan loppua siihen!

Luonto toimii omilla ehdoillaan, riippumatta ihmisen ajatuksista. Elokuu on mitä ihaninta kesää. Puut ovat vielä vihreitä, ja maa on täynnä mustikoita ja metsäsieniä. Omenat kypsyvät.

Syksykin on ihanaa aikaa, mutta elokuu on vielä kesää. Tästä ainakin minä olen varma.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste