Suomi selviää terrori-iskusta

Turun terrori-isku perjantaina järkytti koko Suomea. Mies puukotti 10 ihmistä, joista kaksi kuoli.

Terrori-iskuja on tapahtunut monissa Euroopan maissa. Moni toivoi, että Suomi kuitenkin säästyy terrorismilta. Mutta Suomi ei säästynyt.

Presidentti Sauli Niinistö sanoi viikonloppuna, että Suomi selviää tästä terrori-iskusta yhdessä. Terroristit haluavat  aiheuttaa pelkoa ja vihaa. Pelolle ja vihalle ei saa antaa valtaa Suomessa, sanoi presidentti.

Poliisi toimi iskussa tehokkaasti. Poliisi otti iskun tekijän kiinni nopeasti sen jälkeen, kun hän oli hyökännyt ihmisten kimppuun. On helpottavaa tietää, että Suomen poliisi toimi näin hyvin.

Hienoa on myös se, miten monet ihmiset toimivat iskussa. Kun tekijä alkoi puukottaa ihmisiä, monet yrittivät estää häntä. Jotkut ihmiset alkoivat ajaa häntä takaa. Toiset riensivät auttamaan niitä ihmisiä, joita tekijä puukotti.

Terrori-isku jättää syvän jäljen suomalaisiin, mutta me selviämme siitä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste