Suomalaiset luottavat uutisiin

Suomalaiset luottavat edelleen perinteiseen uutismediaan. Englantilaisen Oxfordin yliopiston tutkimuksen mukaan suuri osa suomalaista käyttää sanomalehtien verkkosivuja ja sovelluksia päivittäin.

Myös television uutiset ovat suosittuja. Nuoremmat käyttävät paljon sosiaalista mediaa eli somea.

Monissa muissa maissa luottamus on laskenut. Suomessa sanomalehtiä tilataan kotiin edelleen varsin ahkerasti. Muualla uutisia luetaan yhä enemmän verkosta.

Vaikka suomalaiset luottavat mediaan, myös tyytymättömyys on kasvanut. Yhä useampi ei luota perinteisen median uutisiin. Monet hakevat tietoa niin sanotuista vaihtoehtomedioista. Näitä löytyy erityisesti verkosta.

Nykypäivänä medialukutaito on tärkeä asia. Monet vaihtoehtoiset mediat tarjoavat valeuutisia, jotka eivät ole totta. Näillä uutisilla on tarkoitus johdattaa ihmisiä harhaan ja muuttaa hänen mielipidettään.

Selkosanomat edustaa perinteistä uutismediaa. Julkaisemme ainoastaan uutisia, jotka pyrkivät totuuteen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste