Sitkeä pohjoinen kansa

Eduskunnan puhemies Paula Risikko kehui viime viikolla arktisen eli pohjoisen alueen asukkaita. Risikko puhui konferenssissa Inarissa.

Meillä Suomessa arktiseen alueeseen kuuluu Suomen pohjoisin osa eli Lappi. Suomi on Arktisen neuvoston puheenjohtaja seuraavat kaksi vuotta.

Puhemies Risikon mukaan pohjoisen alueen asukkaat ovat harvinaisen sitkeitä ja neuvokkaita ihmisiä. Pohjoisen asukkailla on ainutlaatuisia taitoja ja osaamista. Risikko korosti, että suomalaiset ovat kehittyneet talvisissa olosuhteissa aivan erityisen hyviksi osaajiksi ja selvityjiksi.

Kehut ovat aina mukavia. Joskus on syytä kiittää myös itseään. Me suomalaiset uskallamme kehua itseämme turhan harvoin. Puhemies on oikeassa siinä asiassa, että suomalaisilla on monia taitoja, joita ei maailman muilla ihmisillä ole.

Välillä pitää myös muistuttaa siitä, että Suomessa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella on elämää ja osaamista. Helsinki ei ole Suomen, eikä varsinkaan maailman keskipiste.

Tästä syystä Selkosanomat kertoo ja uutisoi koko Suomen ja koko maailman asioista.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste