Selkosanomat kertoo maailman tapahtumista vastuullisesti

Selkosanomat on jo perinteinen uutislehti. Lehden ensimmäinen numero julkaistiin helmikuussa 1990. Siitä on yli 28 vuotta.

Selkosanomat ilmestyy sekä perinteisenä paperilehtenä että nykyaikaisena verkkojulkaisuna. Molemmat julkaisut ovat saavutettavia eli helposti lähestyttäviä ja selkeitä.

Selkosanomat on kohta 30-vuotias. Moni asia on muuttunut maailmassa 30 vuoden aikana. Niin myös Selkosanomat.

Yksi asia on kuitenkin säilynyt. Siitä emme tingi myöskään jatkossa. Selkosanomat on luotettava ja vastuullinen julkaisu. Lehti pyrkii kertomaan totuudenmukaisesti maailman tapahtumista.

Maailma saattaa tuntua ajoittain ahdistavalta, koska niin monet uutiset ovat ikäviä. Kerromme edelleen myös kipeistä asioista ja ikävistä tapahtumista. Se kuuluu vastuulliseen uutisointiin. Pyrimme kuitenkin muistamaan aiempaa enemmän sen, että maailmassa on paljon hyviä ja myönteisiä uutisia.

Selkosanomat ottaa käyttöön Vastuullisen journalismin merkin. Merkki tarkoittaa sitä, että Selkosanomat noudattaa Journalistin ohjeita, joita valvoo Julkisen sanan neuvosto. Tämä tarkoittaa vastuullista ja rehellistä uutisointia.

Valemedia on viestintäväline, joka julkaisee valeuutisia. Vastuullinen media pyrkii siihen, että sen julkaisemat uutiset ovat totta. Joskus virheitä sattuu. Silloin lehdessä kerrotaan, että uutisessa oli virheellistä tietoa. Se on reilua journalismia.

Vastuullisen journalismin merkki on Selkosanomien verkkolehden etusivun alaosassa sekä painetun lehden takasivun alaosassa.

Kesällä Selkosanomat ilmestyy ainoastaan verkossa. Kesäkuussa ja elokuussa julkaistaan useita verkkouutisia viikossa. Heinäkuussa julkaisutahti on harvempi, mutta silloinkin uutta lukemista julkaistaan. Seuraava painettu Selkosanomat ilmestyy 15. elokuuta.

Lämmintä ja mukavaa kesää!

Vastuullisen journalismin merkki

Vastuullisen journalismin merkki

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste