Rohkea presidentti

Viron presidentti Kersti Kaljulaid ottaa rohkeasti kantaa. Presidentti Kaljulaid pukeutui Viron hallituksen virkaanastujaisissa paitaan, jossa luki: Sana on vapaa.

Äärikonservatiiviset ja maahanmuuttoa vastustavat voimat ovat hyvin suosittuja Virossa. Osa näiden ryhmien edustajista on sitä mieltä, että lehdistönvapautta ja sananvapautta voi rajoittaa.

Viime perjantaina vietettiin maailman lehdistönvapauden päivää. Päivää vietetään sen takia, että ihmiset ja hallitukset muistaisivat kunnioittaa ja noudattaa sananvapautta. Päivä muistuttaa päättäjiä heidän velvollisuudestaan tukea tiedotusvälineitä, joita painostetaan ja vainotaan. Monet toimittajat saavat edelleen surmansa, koska he uskaltavat sanoa mielipiteensä.

Viron presidentin teko oli tärkeä. Samanlaista rohkeaa asennetta ja tekoja kaivataan muuallakin maailmassa. Maailma kaipaa Kersti Kaljulaidin kaltaisia ihmisiä ja johtajia. Mukavaa toukokuuta!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste