On aika lomailla ja rauhoittua

Kesä on vihdoin myös meillä Suomessa. Ihmiset lähtevät puistoihin ja uimarannoille.

Elämä ja matkustelu ovat kuitenkin muuttuneet. Koronaviruksen kanssa täytyy muistaa olla varovainen. Kannattaa pitää turvavälit, kun on muiden ihmisten seurassa. Kannattaa myös edelleen pestä käsiä, ettei koronavirus leviä.

Keväällä uusi koronavirus ja poikkeustila aiheuttivat muutoksia myös Selkosanomiin. Julkaisimme verkkolehdessä maaliskuun alusta toukokuun loppuun uutisia lähes päivittäin. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun Selkosanomien uutisia tehtiin näin usein.

Teimme kesän alussa kyselyn, jossa kysyimme lukijoidemme mielipidettä Selkosanomien koronauutisista. Suurin osa lukijoista oli sitä mieltä, että selkokieliset koronauutiset olivat heille tärkeitä ja tarpeellisia. Tämä oli hyvää palautetta ja tarpeellista tietoa.

Kesän jälkeen jatkamme taas perinteisellä linjalla. Painettu lehti ilmestyy joka toinen viikko. Verkossa julkaistaan joka toinen viikko erillisiä niin sanottuja väliuutisia.

Selkosanomien verkkolehdessä julkaistaan uutisia vielä juhannuksen jälkeisellä viikolla. Sen jälkeen uutiset jäävät tauolle.

Verkkolehdestä löydät kuitenkin muuta luettavaa myös heinäkuussa. Julkaisemme heinäkuussa ajattomia juttuja, jotka eivät ole päivittäisiä uutisia. Uutisia julkaisemme seuraavan kerran vasta elokuun alussa. Selkosanomien seuraava painettu lehti ilmestyy perjantaina 14. elokuuta.

Toivotan lukijoillemme mukavaa juhannusta ja lämmintä kesää!

 

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste