Musiikki hellii aivoja

Aivot ovat ihmisen tärkein elin. Jos aivojaan rasittaa liikaa, se näkyy ihmisen hyvinvoinnissa. Pitkään jatkunut kiire ja stressi heikentävät oppimiskykyä ja jaksamista. Tästä syystä on tärkeä muistaa levätä ja pitää taukoja. Näin aivot voivat palautua.

Opiskelu ja työ vaativat nykyisin usean asian tekemistä yhtä aikaa. Se rasittaa aivoja. Älylaitteiden jatkuva käyttö kuormittaa aivoja.

Vastapainoksi aivot kaipaavat lepoa. Sitä antavat tutkitusti liikunta ja muut kivat harrastukset. Myös musiikki tekee hyvää aivoille.

Haastattelin kaksi vuotta sitten Teksasin Austinissa yhdysvaltalaista neurotieteilijää ja professoria Nina Krausia. Hän on tutkinut aivojen ja musiikin yhteyttä kohta 20 vuoden ajan. Lääkäri Nina Kraus kertoi, että kaikenlainen musiikki on hyväksi ihmisen aivoille. Musiikki notkeuttaa ja parantaa aivojen toimintaa. Sillä ei ole väliä, kuunteleeko klassista musiikkia vai heavya. Musiikki hellii aivoja.

Mielimusiikki soimaan ja aivoja hellimään!

Mukavaa kevättalvea!

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Musiikki hellii aivoja”

  1. nm.korvia huumaa

    kirjoituksessa puhuttiin asiaa ,mutta käykääpä hevi konsertissa jossa desibelit nostaa korvia huumaavan metelin äärirajoilleen,voi poijat kyllä luonto äiti kiittää jo jaksaisitte mennä luontoon kuuntelemaan linnun laulua ja viserrystä.
    mikään ei voita luonto äidin ääniä,
    kyllä siellä keho ja mieli rauhoittuu.

  2. Ilias

    En ole edes tietänyt aikasemmin että musiikki auttaa aivoja

  3. Luzy

    Rakastan musiikin kuuntelua melkein joka päivä, mutta lukemisen jälkeen sain tietää uuden täyteaineen.
    Kiitos paljon!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste