Luonto ei saa unohtua

Koronapandemia on ollut uutisten pääaihe jo vuoden ajan. Joskus saattaa tuntua siltä, että maailmassa ei enää tapahdu mitään muuta. Kaikki on pysähtynyt, kaikki on pelkkää koronaa.

On tärkeää, että koronaviruksesta kerrotaan. Muut tärkeät asiat saattavat kuitenkin jäädä uutisoimatta ja ilman huomiota, koska korona hallitsee uutisia.

Ilmastonmuutos ei ole kadonnut minnekään koronapandemian aikana. Ilmastonmuutos on edelleen ihmiskunnan suurin uhka.

Ilmastonmuutos aiheuttaa esimerkiksi aavikoitumista, tulvia ja tuhoisia myrskyjä. Ilmastonmuutosta ei enää voi pysäyttää, mutta sen etenemistä voidaan hidastaa yhteistyöllä. Ympäristötuhoja voidaan myös korjata.

Ihmisen toimet aiheuttavat luontokatoa. Luontokadon seurauksena sadat eläinlajit ovat vaarassa kuolla sukupuuttoon. Kun eläinlaji kuolee sukupuuttoon, se ei enää palaa maapallolle.

Luonto on tärkeä asia meille kaikille. Luonnon kunnioittaminen on vastuullinen teko.

Mukavaa kevättalvea teille kaikille!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste