Liian iso sote

Viime viikon suurin uutinen oli se, että sote-uudistus ei onnistunut taaskaan. Sen takia maan hallitus erosi.

Ehkä suurin syy epäonnistumiseen oli se, että hallitus yritti tehdä liian suuren uudistuksen yhdellä kertaa. Hallituksen puolueet taisivat unohtaa, miksi sote-uudistusta tarvitaan.

Keskusta halusi soten lisäksi maakunnat. Kokoomus halusi yritykset terveydenhuoltoon. Tavallinen suomalainen olisi saanut nykyistäkin sekavamman ja hitaamman terveydenhuollon.

Mikä soten varsinainen tavoite siis on? Tavallinen suomalainen tarvitsee sote-uudistuksen, jotta hän saa kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut samasta paikasta nopeasti.

Sote-uudistuksen jälkeen tavallisen suomalaisen terveyden ongelmat huomataan ja hoidetaan ajoissa. Siten vaikeat ja kalliit terveysongelmat ehkäistään ennalta. Suomalaisten hyvinvointi kohenee. Samalla säästämme yhteisiä verorahojamme.

Rahaa kuluu joka tapauksessa paljon, koska vanhuksia on tulevaisuudessa yhä enemmän. He tarvitsevat yhä enemmän apua.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste