Lepo on tärkeä asia

Useimpien työntekijöiden kesäloma on ohi. Myös monet koululaiset ja opiskelijat ovat jo palanneet opintojen pariin. Toivottavasti sinun lomasi oli antoisa.

Kaikki työntekijät ja opiskelijat ansaitsevat varmasti lomansa. Kansainvälisen työjärjestön ILO:n mukaan vuosittainen loma pitää yllä henkisiä voimavaroja, joiden avulla jaksaa.

Suomalaiset ansaitsevat vuosilomaa tai kesälomaa neljä viikkoa. Se kuulostaa ehkä meistä suomalaisista itsestään selvältä asialta. Yhtä pitkää palkallista lomaa ei suinkaan ole kaikissa muissa maissa. Yhdysvalloissa työntekijä saa tyytyä viikon kesälomaan.

Loma on tarkoitettu rentoutumiseen. Jokainen meistä rentoutuu omalla tavallaan. Joku ei halua tehdä mitään. Toinen lukee mökillä kirjaa riippumatossa, joku osallistuu urheilukisoihin tai matkailee ympäri maailmaa. Ihmisen aivot tarvitsevat lepoa suorittamisesta.

Rentouttavaa loppukesää!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste