Kotimainen maatalous on tärkeä asia

Kesä alkaa muuttua hiljalleen syksyksi. Kohta on viljakasvien sadonkorjuun aika. Myös suomalainen ruuantuotanto on tärkeä asia.

Ekologisuus eli ympäristöystävällisyys on noussut puheenaiheeksi ympäri maailman. Kotimaisen ruuan ja lähiruuan suosiminen ovat tärkeitä ympäristöystävällisiä tekoja.

Jokainen meistä voi vaikuttaa omilla valinnoillaan. Suomalainen maatalous ei ole nykyisin kovin kannattavaa. Myös päättäjät ovat kiinnittäneet asiaan huomiota.

Yksi hyvä keino parantaa maatalouden kannattavuutta on markkinoida ja viedä ruokaa enemmän ulkomaille. Puhdas suomalainen ruoka kelpaa varmasti tulevaisuudessa maailmalla, jos viennin osaamista ja markkinointia kehitetään.

Kotimainen ruuantuotanto voi kuitenkin jatkua vain sillä edellytyksellä, että maanviljelijät saavat työstään asiallisen korvauksen. On selvää, että ilman tukia suomalaista maataloutta ei ole enää tulevaisuudessa.

Luonnonvarakeskus Luken raportin mukaan kolmannes maatiloista lopettaa vuoteen 2025 mennessä. Vuonna 2018 Suomessa oli 28 000 maatilaa.

On aika muistaa maaseutua!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste