Asumisen hinta vaihtelee valtavasti

Asuntomarkkinat ovat jakautuneet Suomessa. Jonkun asunto on suunnattoman arvokas, toisen asunnolla taas ei ole lainkaan rahallista arvoa. Hintojen jakautumiseen vaikuttaa maantieteellinen sijainti ja asuinalue.

Asuntojen hinnat säilyttävät Suomessa arvonsa vain suurissa kaupungeissa. Maaseudulla ja pienillä paikkakunnilla asuntoja on vaikea saada kaupaksi, vaikka olisi valmis laskemaan asunnon hintaa paljonkin.

Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat paikoin korkeita. Tavallisella ihmisellä ei ole varaa ostaa niitä.

Tilanne ei ole reilu kenellekään. Työssäkäyvän ihmisen pitäisi pystyä ostamaan asunto kohtuullisella hinnalla. Näin ei enää ole pääkaupunkiseudulla. Palkat ovat kuitenkin melkein yhtä suuret pienillä paikkakunnilla ja suurissa kapungeissa Suomessa.

Tavalliselle ihmiselle oman kodin ostaminen on elämän suurin sijoitus. Sen pitää olla mahdollista myös tulevaisuudessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste