Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Hyvää juhannusta!

Tällä viikolla vietetään juhannusta.
Juhannus on Suomen lipun ja keskikesän juhla.
Monet suomalaiset ovat juhannuksena kesämökillä.
Ihmiset grillaavat ulkona, saunovat ja uivat.
Saunassa voi taputella vihdalla selkää ja kehoa.
Saunavihta eli vasta on sidottu koivun oksista.
Vihta tuoksuu hyvälle.
Juhannukseen kuuluvat myös juhannussalko ja juhannuskokko.
Muistathan, että jos säätiedotuksessa on metsäpalovaroitus kokkoa ei saa polttaa.
Hyvää juhannusta!
Uutinen on julkaistu aiemmin vuonna 2020.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet