Seppo Remes on tunnettu liikemies Venäjällä. Kuva on vuodelta 2006.

Seppo Remes on tunnettu liikemies Venäjällä. Kuva on vuodelta 2006.

Venäjä karkotti liikemiehen

Suomalainen liikemies Seppo Remes ei saa matkustaa Venäjälle viiteen vuoteen.

Karkotus oli yllätys, sillä Remes on asunut Venäjällä yli 20 vuotta. Hän kuuluu monien venäläis- yhtiöiden hallituksiin ja on tunnettu liikemies Venäjällä.

Venäjän turvallisuuspalvelu perusteli kakotusta erikoisella syyllä. Se ilmoitti, että Remes on kerännyt tietoja venäläisyhtiöiden johtajista ja suunnitelmista. Turvallisuuspalvelun mukaan näillä tiedoilla on mahdollista tehdä rikoksia. Remestä ei  kuitenkaan syytetä Venäjällä mistään rikoksesta.

Suomalaiset asiantuntijat pitävät perustelua omituisena ja huolestuttavana. Heidän mielestään perustelu kertoo siitä, että Venäjällä voi nykyään tapahtua mitä tahansa. – Karkotuksen peruste on huuhaata, toteaa Seppo Remes HS:n haastattelussa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste