Valtakunnansovittelija Minna Helle vaihtoi työpaikkaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.05.2018

Valtakunnansovittelija Minna Helle siirtyy työnantajajärjestö Teknologiateollisuuden työmarkkinajohtajaksi. Helle aloittaa uuden työn kesäkuun alussa.

Helle oli ensimmäinen nainen valtakunnansovittelijana. Valtakunnansovittelija sovittelee työntekijöiden ja työnantajien järjestöjen riitoja.

Rakennusalan työntekijäliiton Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi arvosteli viikonloppuna Helteen toimintaa. Harjuniemen mukaan Helle oli jo palkkaneuvotteluissa työnantajien puolella.

Helle kiistää Harjuniemen väitteen. Helteen mukaan nykyään on tavallista, että ihminen neuvottelee uudesta työstä, vaikka hän on vielä edellisessä työpaikassa.

Minna Helteestä tehtiin maanantaina kantelut sekä Eduskunnan oikeusasiamiehelle että oikeuskanslerille. Nämä viranomaiset tutkivat Helteen toiminnan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)