Uusia liikennemerkkejä: 1. Pyöräsuojatie, 2. Pyöräkaista, 3. Kaksisuuntainen pyörätie, 4. Pyöräkatu , 5. Pyöräkatu päättyy. Kuvassa on vain osa uusista liikennemerkeistä. Kuvan liikennemerkit koskevat ainoastaan pyöräilijöitä.

Tieliikenteen laki muuttuu

Uusi tieliikennelaki tulee voimaan 1. kesäkuuta 2020.

Kaduille tulee uusia liikennemerkkejä, jotka koskevat pyöräilijöitä. Uusi liikennelaki tulee voimaan kesällä. Laissa on uusia sääntöjä esimerkiksi pyöräilijöille.

Lain mukaan pyörätiet ovat yleensä yksisuuntaisia, eli pyöräilijät voivat ajaa niissä vain yhteen suuntaan. Jotkin pyörätiet ovat kuitenkin kaksisuuntaisia, eli pyöräilijät saavat ajaa niissä molempiin suuntiin. Kaksisuuntaisen pyörätien tunnistaa uudesta kyltistä, jossa on kaksi nuolta.

Uuden lain mukaan pyöräilijöillä täytyy olla punainen takavalo, kun on pimeää. Poliisi saa antaa 40 euron sakot pyöräilijöille, jotka eivät noudata lakia.

Lähde Traficom

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Tieliikenteen laki muuttuu”

  1. siham

    on hyvää uutta tietoa

  2. igwe pamela

    sain uutta tietoa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste