Suomalaiset ovat onnellisia

Suomen väitetään olevan maailman onnellisin maa.

Maailman onnellisin maa on Tanska. Suomi on maailman toiseksi onnellisin maa. Näin ainakin väittää Yhdistyneiden kansakuntien eli YK:n onnellisuustutkimus. Kolmanneksi onnellisin kansa asuu Norjassa. Kaikki maailman kolme onnellisinta kansaa tulevat siis tutkimuksen perusteella Pohjoismaista.

Yhdysvaltalaisen Columbian yliopiston tutkijoiden mukaan pelkkä vauraus ei tee onnelliseksi. Siihen vaikuttavat vapaus, sosiaaliset suhteet ja korruption eli lahjonnan mahdollisimman pieni osuus yhteiskunnassa. Terveys, ihmissuhteet ja perhe merkitsevät paljon ihmisten onnellisuuden mittareina.

Onnettomimmat ihmiset asuvat tutkimuksen perusteella Afrikan köyhimmillä alueilla, Saharan eteläpuolella.

Mitä mieltä olit jutusta?


7 kommenttia uutiseen “Suomalaiset ovat onnellisia”

  1. Omid

    tosi hyvä

  2. kaypoedu

    Hei
    Tämä ei ole totta koska Suomessa ei olla onnellisia. kaikki ihmiset haluavat rikastua mutta ei voi olla onnellinen samaan aikaan. melkein koko maailmassa sama.

  3. Mahmutaja

    Mua ärsyttää, että Tanska teki ensimasen paikan koska Suomi on varmasti heitä parempi. varsinaisesti, kaikki Tanska haluttaisiin muuttaa Suomeen syvällä sydämessään.
    Ensi vuonna Suomi tekee ensimmäiseksi! yåååhhh!

  4. Masih

    minusta suomi olla surullinen maa. kaikki sanoi “oma asia”. minä tiedän, että suomessa on sosiaaliturva. se on hyvää.
    mutta ihmisiä aina juovat alkoholia.mutta suomessa paljon kaunis tyttöjä. myös hyviä poikia.

  5. Murad

    Suomen väitetään olevan maailman onnellisin maa.

    Suomi on demokraattinen maa ja maassa on uskon vapaus. Ihmiset ovat ystävälisiä ja suomi on rauhalinen maa.

  6. Julle

    suomalaiset ovat onnellisia se on totta mutta mun mielestäni että suomalaiset ovat vähän suuri ego. koska maahanmuuttajien eivat ole tärkeä heille. miks suomalaiset evät pelaa ja urheile maahanmuutajien kanssa? jos jotain mene riikki miks maahanmuuttajat maksavat enemmän korjauksesta? :)

  7. chief

    Minä olen eri mielta tasta artikkelista koska Amerikka on paremppi kuin Tanska, Suomi ja Norja. Oikeastaan ??Pohjoismaissa on parhat sosiaaliset järjestelmät koko maailmassa mutta pohjoismaasa elama ei ole niin onnelista kuin Amerikassa. Amerikka on paras minusta koska, Amerikka on kaunis maa ja siella on paljon maahanmuuttaja ja työtä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste