Lauantaimakkara on monille tuttu. Kuvassa on HK:n valmistama lauantaimakkara.

Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen

Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen. Makkaraa tehtiin melkein 100 vuotta.

Saarioinen ei enää valmista lauantaimakkaraa. Lauantaimakkara oli vielä muutama vuosi sitten suosituimpia leikkeleitä.

– Lopetamme valmistuksen, koska sen kysyntä on pienentynyt niin paljon, Tia Yrjölä Saarioisilta sanoo.

Lauantaimakkaraa alettiin valmistaa 1920-luvun lopussa. Sitä pidettiin aikoinaan erityisesti lasten ja miesten suosikkina. Perinteisen ajatuksen mukaan Suomea rakennettiin uudelleen toisen maailmansodan jälkeen lauantaimakkaran voimalla.

Saarioinen on suuri elintarvikealan yritys. Se on valmistanut lauantai- makkaraa vuodesta 1992 lähtien. Pienemmät yritykset valmistavat lauantaimakkaraa myös jatkossa.

Lähteet IS, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste