Lauantaimakkara on monille tuttu. Kuvassa on HK:n valmistama lauantaimakkara.

Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen

Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen. Makkaraa tehtiin melkein 100 vuotta.

Saarioinen ei enää valmista lauantaimakkaraa. Lauantaimakkara oli vielä muutama vuosi sitten suosituimpia leikkeleitä.

– Lopetamme valmistuksen, koska sen kysyntä on pienentynyt niin paljon, Tia Yrjölä Saarioisilta sanoo.

Lauantaimakkaraa alettiin valmistaa 1920-luvun lopussa. Sitä pidettiin aikoinaan erityisesti lasten ja miesten suosikkina. Perinteisen ajatuksen mukaan Suomea rakennettiin uudelleen toisen maailmansodan jälkeen lauantaimakkaran voimalla.

Saarioinen on suuri elintarvikealan yritys. Se on valmistanut lauantai- makkaraa vuodesta 1992 lähtien. Pienemmät yritykset valmistavat lauantaimakkaraa myös jatkossa.

Lähteet IS, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.