Ravintola Zillassa Vantaan Tikkurilassa valmistettiin pizzaa. Hallitus sulki ravintolat suuressa osassa maata kolmeksi viikoksi 8.3.

Poikkeusolot alkoivat

Suomessa alkoivat poikkeusolot maanantaina 8. maaliskuuta.

Suomessa on nyt poikkeusolot. Tämä johtuu siitä, että koronatilanne on huonontunut Suomessa. Poikkeustilan tarkoitus on estää koronaviruksen leviäminen.

Poikkeusolot vaikuttavat ihmisten elämään etenkin suurimmissa kaupungeissa.

Niin sanotun leviämisvaiheen alueilla peruskoulun yläluokat ja toisen asteen koulut siirtyvät etäopetukseen. Ravintolat ovat kiinni. Niistä voi hakea noutoruokaa. Hallitus nimittää poikkeusoloja myös sulkutilaksi.

Rajoitukset ovat voimassa aluksi 28. maaliskuuta saakka.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste