Poikkeusolot alkoivat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.03.2021

Suomessa alkoivat poikkeusolot maanantaina 8. maaliskuuta.

Suomessa on nyt poikkeusolot. Tämä johtuu siitä, että koronatilanne on huonontunut Suomessa. Poikkeustilan tarkoitus on estää koronaviruksen leviäminen.

Poikkeusolot vaikuttavat ihmisten elämään etenkin suurimmissa kaupungeissa.

Niin sanotun leviämisvaiheen alueilla peruskoulun yläluokat ja toisen asteen koulut siirtyvät etäopetukseen. Ravintolat ovat kiinni. Niistä voi hakea noutoruokaa. Hallitus nimittää poikkeusoloja myös sulkutilaksi.

Rajoitukset ovat voimassa aluksi 28. maaliskuuta saakka.

Lähteet STT, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)