Sateenkaariliput liehuvat Helsingin kaupungintalolla maanantaina 24. kesäkuuta.

Paljon tapahtumia Pride-viikolla

Kansallismuseossa järjestetään paljon Helsinki Pride -viikon tapahtumia. Kansallismuseota sanotaan silloin Pride-Houseksi.

Helsinki Pride -viikko on Suomen suurin seksuaalivähemmistöjen tapahtuma. Helsinki Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä täytyy olla samanlaiset oikeudet.

Kansallismuseosta tulee viikon ajaksi Pride-House eli Helsinki Priden tärkein tapahtumapaikka. Siellä järjestetään keskusteluja, esityksiä ja työpajoja. Myös Helsinki Priden avajaiset järjestetään siellä.

Helsinki Pride -viikko on tänä vuonna 24.–30. kesäkuuta. Tapahtuma järjestetään kymmenennen kerran. Lauantaina 29. kesäkuuta on suuri kulkue ja juhlat. Viime vuoden Pride-kulkueeseen osallistui melkein 100 000 ihmistä. Se on uusi ennätys.

Pride-viikko on iloinen kulttuuri- ja ihmisoikeustapahtuma. Pride korostaa seksuaalista ja sukupuolten välistä tasa-arvoa. Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset oikeudet seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta.

Lähde HS

Myös tavaratalo Stockmannin logo on väritetty sateenkaaren väreihin. Kuva Helsingin Aleksanterinkadulta. Pride-viikko alkoi maanantaina 24. kesäkuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste