Lyhyesti – kotimaa

Hyönteiset eivät maistu enää

Hyönteisruoka ei kiinnosta kuluttajia. Hyönteisruuan menekki on laskenut. Hyönteisistä tehty ruoka oli varsinainen muotivillitys vielä viime vuonna. Nyt ruoka- hyönteisten myynti on laskenut. Hyönteisiä kasvattavia yrityksiä on myös mennyt konkurssiin. Suomalaisten ruokailutottumukset eivät muuttuneet ehkä sittenkään niin paljoa kuin uskottiin.

Selkosanomat kertoi hyönteisruuasta numerossa 19/2018.

Kuvassa kuivattuja kotisirkkoja nachoissa.

Eduskunnassa on paljon naiskansanedustajia

Uudessa eduskunnassa on ennätysmäärä naisia. Eduskuntaan valittiin 92 naista. Edellinen ennätys oli vuodelta 2011. Silloin eduskuntaan valittiin 85 naista.

Kuvassa on 24-vuotias Iiris Suomela. Hän on eduskunnan nuorin kansanedustaja.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste