Uudenmaan maakuntaa ympäröivät Varsinais-Suomi lännessä, Kanta-Häme ja Päijät-Häme pohjoisessa sekä Kymenlaakso idässä.

Liikkumista saatetaan rajoittaa

Suomi on sulkenut rajat koronaviruksen takia. Tarpeetonta liikkumista ei suositella maan sisällä.

Suomessa eletään poikkeustilassa koronaviruksen takia. Hallitus suojelee ihmisiä valmiuslailla. Tarkoitus on hidastaa tartuntojen leviäminen ja suojella riskiryhmiä.

Presidentti Sauli Niinistö pyytää, että kaikki noudattavat ohjeita ja pysyvät mahdollisimman paljon kotona. Muiden ihmisten kohtaamisia tulee välttää. Yli 10 ihmisen kokoontumiset on nyt kielletty.

Lapin hiihtokeskukset suljettiin viime viikonloppuna. Monet ravintolat, kahvilat ja hotellit ovat jo kiinni.

Pääministeri Sanna Marin sanoi maanantaina, että hallitus valmistelee kaikkien ravintoloiden sulkemista. Suomeen on myös tulossa liikkumisrajoituksia. Valtiovarainministeri Katri Kulmunin mukaan Uusimaa eristetään muusta Suomesta.

Suomessa on yli 850 koronavirustartuntaa. Koronavirukseen on kuollut kolme ihmistä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Liikkumista saatetaan rajoittaa”

  1. Pauliina

    Hyvä uutinen

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste