Kuvassa Alexander Stubb taputtaa Petteri Orpolle, josta tuli kokoomuksen uusi puheenjohtaja.

Kokoomuksen uusi johtaja on Orpo

Sisäministeri Petteri Orpo on kokoomuksen uusi puheenjohtaja. Hänestä tulee uusi valtiovarainministeri.

Petteri Orpo voitti puheenjohtaja Alexander Stubbin äänestyksessä kokoomuksen puoluekokouksessa. Kokous pidettiin Lappeenrannassa viikonvaihteessa. Stubb oli kokoomuksen puheenjohtajana kaksi vuotta. Hän oli edellisen hallituksen pääministeri. Nykyisessä hallituksessa hän oli valtiovarainministeri.

– Haluan kokoomuksen, joka ymmärtää paremmin ihmisten arkea ja elämää, sanoi Orpo.

Köyhyydestä ja vähäosaisuudesta pitää Orpon mielestä puhua enemmän. Näin kokoomus saa takaisin kannattajia, jotka ovat hylänneet puolueen. Toisaalta Orpo haluaa, että hallitus jatkaa työelämän muuttamista joustavammaksi.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste