Äänestäjä ja äänestyslippu kuvattiin äänestyskopissa Vantaan Koivukylässä. Kuntavaalien ennakkoäänestys alkoi keskiviikkona 26. toukokuuta.

Ennakkoäänestys alkoi

Kuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Ennakkoäänestys jatkuu 8. kesäkuuta saakka.

Kuntavaalien äänestyksestä on tehty mahdollisimman turvallista. Äänestyksessä on otettu huomioon tarkasti koronapandemian vaikutus.

Äänestyspaikoilla noudatetaan turvavälejä ja maskisuositusta. Monessa kunnassa voi äänestää ulkona. Äänestäminen onnistuu joissakin kunnissa omassa autossa. Joissakin kunnissa äänestyspaikalle voi saapua polkupyörällä.

Ennakkoäänestys kestää tällä kertaa poikkeuksellisen pitkään eli kaksi viikkoa.

Kuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 13. kesäkuuta.

Lähteet STT, Yle

Löydät kuntavaaleista lisätietoa Selkokeskuksen verkkosivuilta.

Kuntavaalien ennakkoäänestystä Helsingin Messukeskuksessa.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.