AKT:n puheenjohtaja Timo Räty on joutunut kovan arvostelun kohteeksi.

AKT:n puheenjohtaja Timo Räty on joutunut kovan arvostelun kohteeksi.

AY-johtajaa uhkaa erottaminen

ATK:n puheenjohtaja Timo Räty on ollut viime viikot kohun keskipisteenä.

Timo Räty toimii AKT:n eli Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliiton puheenjohtajana. Hänen tehtävänsä on puolustaa autonkuljettajien ja muiden liiton jäsenten etuja, mutta viime aikoina hän on ollut esillä muista syistä.

Jokin aika sitten Rädyn alainen, AKT:n viestintäpäällikkö Hilkka Ahde syytti Rätyä työpaikkakiusaamisesta. Asia on edelleen poliisin esitutkinnassa. Tämän jälkeen AKT:n hallitus päätti irtisanoa Ahteen. Räty perusteli potkuja luottamuspulalla.

Nyt arvostelu Rätyä kohtaan on kasvanut erittäin kovaksi. Joukko ATK:n entisiä työntekijöitä kertoi, että Räty on käyttäytynyt huonosti myös muita kohtaan. Lisäksi työministeri Lauri Ihalainen ja useat muut henkilöt ovat kummastelleet tapahtunutta. On mahdollista, että Räty joutuu eroamaan puheenjohtajan tehtävästä tapahtumien vuoksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste