Jyväskylä sijaitsee järvien välissä Keski-Suomessa.
Uutisaiheen mukaan: Kaupungit tutuiksi
sivu 1 / 2 (15 uutista)
Vantaa on liikenteen keskus ()
Vantaa on monipuolinen kaupunki.
Rovaniemi on Lapin pääkaupunki ()
Rovaniemi on portti Lappiin. Kaupunkia kutsutaan usein Lapin pääkaupungiksi.
Suomen toiseksi suurin kaupunki ()
Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki.
Hanko on pieni merenrantakaupunki ()
Hanko tunnetaan kesäkaupunkina. Rannat ja meri tekevät Hangosta erityisen. Hanko on Suomen eteläisin kaupunki.
Helsinki on Suomen pääkaupunki ()
Helsinki on Suomen pääkaupunki ja maan suurin kaupunki.
Jääkiekkoa ja mustaa makkaraa ()
Jääkiekko, Manse-rock ja musta makkara. Niistä Tampere tunnetaan.
Porissa on hiekkaranta, jazz-juhlat ja leveä joki ()
Pori on tunnettu Yyterin hiekkarannoista ja Pori Jazzista.
Turku on Suomen vanhin kaupunki ()
Turku on Suomen vanhin kaupunki. Se on yli 700 vuotta vanha.
Kotka on merikaupunki ()
Kotka on meren ja satamien kaupunki.