Susi herättää voimakkaita tunteita

Susi herättää voimakkaita tunteita Suomessa on 250–300 sutta. Susi herättää ihmisissä voimakkaita tunteita: ihastusta, vihastusta ja pelkoa. Susi syö lihaa ja elää yleensä laumassa. Lauma saalistaa ruuakseen esimerkiksi hirviä ja poroja. Yksinäiset sudet saalistavat pienempiä eläimiä kuten jäniksiä, myyriä tai lintuja. Joskus susi on saalistanut karjaa laitumelta tai koiran. Se … Lue lisää artikkelista

Koronavirus leviää Euroopassa

Koronavirus leviää Euroopassa Koronavirukseen sairastuneita on eniten Italiassa. Ainakin 11 ihmistä on kuollut. Joitakin alueita Pohjois-Italiassa on eristetty, ja 50 000 ihmistä joutuu pysymään kotona. Koronavirus on levinnyt myös Teneriffalle Kanariansaarilla. Yksi hotelli on eristetty Teneriffalla. 20 suomalaista matkailijaa on eristyksissä hotellissa kaksi viikkoa. Katso ohjeet käsienpesuun ja yskimiseen Terveyden … Lue lisää artikkelista

Koronavirus leviää Kiinassa

Koronavirus leviää Kiinassa Koronavirus lähti leviämään Wuhanin kaupungista Kiinasta joulukuun alussa. Wuhanin kaupunki on nyt eristetty. Wuhanin kaupunkiin rakennettiin uusi sairaala koronaviruspotilaille. Virus levisi myös Eurooppaan ja muualle maailmaan, mutta suurin osa sairastuneista on Kiinassa. Kiinalainen matkailija sairastui virukseen, kun hän oli lomalla Lapissa. Häntä hoidettiin sairaalassa Rovaniemellä, ja hän … Lue lisää artikkelista

Sini Hursti haluaa auttaa muita

Sini Hursti haluaa auttaa muita Sini Hursti johtaa Hurstinapua, joka auttaa köyhiä ihmisiä. Hurstinapu jakaa ruokaa ilmaiseksi Helsingin Kalliossa. Yli 2500 ihmistä hakee sieltä ruokaa joka viikko. Ruokaa hakevat esimerkiksi eläkeläiset, työttömät, opiskelijat, perheet, yksinhuoltajat, maahanmuuttajat ja yhteiskunnan ulkopuolelle ajautuneet ihmiset. Sini Hursti jatkaa avustustyötä, jota tekivät myös hänen isovanhempansa … Lue lisää artikkelista