Kuvassa on Rasmus Haavisto, joka esittää baletissa Sisua.

Kuvassa on Rasmus Haavisto, joka esittää baletissa Sisua.

Uusi baletti etsii suomalaista sisua

Kalevalanmaa on suuri balettiesitys, joka kertoo Suomen menneisyydestä ja tulevaisuudesta.

Kalevalanmaa on Kansallisoopperan ja -baletin yhteishanke. Esityksen on suunnitellut Kansallisoopperan taiteellinen johtaja Kenneth Greve.

– Haluan, että suomalaiset löytävät Kalevalanmaasta uudelleen sisun, Greve sanoo.

Sisu tarkoittaa suomalaista sitkeyttä.

Baletin musiikkina on Jean Sibeliusta, kansanmusiikkia ja viime vuosien pop-hittejä. Kalevalanmaata esitetään Kansallisoopperassa Helsingissä helmikuun alkuun asti

Se näkyy myös Yle Areenassa 19. marraskuusta toukokuuhun 2018 asti osoitteessa:

areena.yle.fi/1-4267134

Lähde Suomen Kansallisooppera


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.