Tuntematon sotilas valmistui

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.10.2017

Aku Louhimiehen elokuva Tuntematon sotilas kertoo suomalaisista sotilaista toisessa maailmansodassa.

Kyseessä on jo kolmas kerta, kun Väinö Linnan kirjasta Tuntematon sotilas tehdään elokuva.

Uusi elokuva keskittyy kirjan muutamiin tärkeimpiin henkilöihin. Se helpottaa elokuvan seuraamista, jos kirja ei ole tuttu. Kirjassa ja aiemmissa elokuvissa on paljon henkilöhahmoja.

Tuntematon sotilas on yksi kalleimmista suomalaisista elokuvista. Se on osa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaa. Elokuvan tekoon osallistui yli 2 000 ihmistä.

Tuntematon sotilas tulee elokuvateattereihin perjantaina 27. lokakuuta.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)