Miaa näyttelee La La Land -elokuvassa Emma Stone ja Sebastiania Ryan Gosling. Molemmat näyttelijät saivat Golden Globe -palkinnot roolisuorituksistaan.

Miaa näyttelee La La Land -elokuvassa Emma Stone ja Sebastiania Ryan Gosling. Molemmat näyttelijät saivat Golden Globe -palkinnot roolisuorituksistaan.

Tarina unelmista Hollywoodissa

La La Land -musikaali kertoo sinnikkyydestä ja unelmien tavoittelusta.

Mia on töissä kahvilassa, mutta haaveilee näyttelijän urasta. Sebastian on lahjakas pianisti, joka rakastaa jazzia. Hän haaveilee oman jazz-klubin perustamisesta.

Nuoren parin ensimmäinen kohtaaminen tapahtuu elokuvan alussa liikenneruuhkassa. Elokuva on tässä alun kohtauksessa parhaimmillaan. Musikaali toimii, kun se onnistuu yhdistämään arjen tavanomaisuuden ja unelmoinnin.

Balladi City of Stars toimii elokuvassa myös hienosti. Elokuvassa toistuva laulu kertoo taiteilijahaaveista ja toisen ihmisen kaipuusta. Sen näyttelijät esittävät koskettavasti. Muutoin elokuva on usein siirappinen ja Hollywood-unelmat tuntuvat ennalta arvattavilta.

La La Land sai yhteensä 14 Oscar-palkintoehdokkuutta. Se on melkoinen saavutus.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.