Kuva on musikaalista Tytöt 1918, jota esitetään Tampereen Työväen Teatterissa. Kuvassa ovat näyttelijät Emmi Kaislakari (vasemmalla), Eriikka Väliahde ja Petra Ahola.

Kuva on musikaalista Tytöt 1918, jota esitetään Tampereen Työväen Teatterissa. Kuvassa ovat näyttelijät Emmi Kaislakari (vasemmalla), Eriikka Väliahde ja Petra Ahola.

Tampere muistaa sisällissotaa

Tampere muistelee monella tavalla sisällisssotaa.

100 vuotta sitten, keväällä vuonna 1918 Tampereella käytiin Suomen sisällissodan suurin taistelu. Taistelussa kuoli melkein 3 000 ihmistä.

Tänä vuonna Tampereen Työväen Teatteri esittää musikaalia Tytöt 1918. Se kertoo nuorista naisista, jotka taistelivat punaisten puolella.

Tampereen Teatterissa voi katsoa näytelmän 1918 Teatteri taistelussa.

Tampereella nähdään myös ooppera Veljeni vartija. Se kertoo sisarista, jotka olivat sodassa eri puolilla.

Museokeskus Vapriikin näyttely Tampere 1918 kertoo, mitä kaupungissa tapahtui sata vuotta sitten. Ketkä taistelivat punaisten ja valkoisten puolella? Ja miksi?

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste