Näyttelijä Martti Suosalo esittää Suomen hauskimman miehen pääosaa.

Näyttelijä Martti Suosalo esittää Suomen hauskimman miehen pääosaa.

Suomen hauskin mies

Suomen hauskin mies on kotimainen elokuva, joka kertoo elämänhalusta ja naurun voimasta.

Elokuvan tarina perustuu tositapahtumiin vankileirillä Suomen sisällissodassa vuonna 1918.

Joukko vankeja aiotaan ampua. Vankileirin päällikkö lupaa, että vankien henki säästyy, jos he tekevät hauskan näytelmän. Elokuva kertoo, kuinka vangit tekevät hauskaa näytelmää kurjuuden ja nälän keskellä.

Elokuvan on ohjannut Heikki Kujanpää. Elokuva on parhaillaan elokuvateattereissa.

Lähde Filmikamari

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.