Biologi Jukka Salmela löysi uuden sääsken (kuvassa). Hän antoi sääskelle Holopaisen nimen, koska Holopainen pitää luonnosta.

Biologi Jukka Salmela löysi uuden sääsken (kuvassa). Hän antoi sääskelle Holopaisen nimen, koska Holopainen pitää luonnosta.

Sääski sai Holopaisen nimen

Lapista on löytynyt uusi sääskilaji. Se sai tieteellisen nimen Sciophila holopaineni Nightwish-yhtyeen Tuomas Holopaisen mukaan.

Hyönteiset ovat saaneet suomalaisten julkkisten nimiä ennenkin. Mustatattiainen sai nimen Oxyporus mannerheimii marsalkka Mannerheimin mukaan.

Hedelmäkärpänen Drosophila vireni sai nimen juoksija Lasse Virénin mukaan. Pistiäisellä on jääkiekkomaalivahti Tuukka Raskin nimi Thaumatodryinus tuukkaraski.

Lähde Helsingin Sanomat


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.