Pakina

Suomalainen samba

Maailmalla on monia tapoja juhlia. Brasiliassa Rion karnevaalit ovat ehkä maailman suurimmat juhlat. Karnevaalien aikana kansa tanssii kaduilla, laulaa, juhlii ja rakastaa sydämensä pohjasta.

Zimbabwessa kansa juhli, kun vihattu presidentti Robert Mugabe vihdoin erosi. Ihmiset tanssivat ja lauloivat kaduilla.

Espanjassa joka kylässä on omat juhlansa joka vuosi. Silloin kansa täyttää kadut, nauru raikaa ja viini virtaa.

Mutta mitä tekee suomalainen, kun on aika juhlia ja iloita? Hän muistelee suomalaisia sananlaskuja:

– Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.

– Kell´ onni on, se onnen kätkeköön.

Sitten suomalaiset hiljentyvät television äärelle ja seuraavat itsenäisyyspäivän vastaanottoa presidentin linnasta. On suurta juhlaa katsoa, kun presidentti ja hänen puolisonsa kättelevät juhlavieraita. Jäykkä presidentti kättelee yhtä jäykkää vierasta.

Käden ojennus, puristus, pään nyökkäys, käden ojennus, puristus, pään nyökkäys 1 500 kertaa.

Itse asiassa kyseessä on tanssi. Se on suomalainen versio sambasta. Oikea Suomi 100 – synkkyyssamba!

 

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.