Jennifer Lawrence on Nälkäpeli-elokuvien päätähti.

Jennifer Lawrence on Nälkäpeli-elokuvien päätähti.

Nälkäpelin tarina jatkuu

Vihan liekit jatkuu siitä, mihin sarjan ensimmäinen elokuva Nälkäpeli jäi.

Katniss Everdeen (näyttelijä Jennifer Lawrence) ja Peeta Mellark (näyttelijä Josh Hutcherson) joutuvat mukaan taisteluun, jossa on kyse elämästä ja kuolemasta. Hallituksen kisassa teini-ikäiset pakotetaan gladiaattoritaisteluun, jossa ainoastaan voittaja selviytyy hengissä. Kyse on siis alistamisesta.

Elokuvan tarina sijoittuu lähitulevaisuuteen, jossa yhteiskunta ja sen järjestelmät ovat romahtaneet. Elokuvan tekijät näkevät Nälkäpelin mahdollisena kuvana Pohjois-Amerikasta, jossa sattuu vakava katastrofi.

Elokuva perustuu Suzanne Collinsin suosittuun fantasiakirjasarjaan. Kolmeosaiseen sarjaan kuuluvat kirjat Nälkäpeli, Vihan liekit ja Matkijanärhi.

Nälkäpeli – Vihan lieket tulee elokuvateatterihin 20. marraskuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste