Leena Luuri on Miss Gay Finland

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.08.2013

Leena Luuri saa kunnian olla Suomen ensimmäisen Miss Gay Finland.

Luuri on ensimmäinen seksuaalivähemmistöjen oma missi.

Kotkalainen Luuri on 33-vuotias. Hän on koulutukseltaan sosionomi ja seksuaalineuvoja. Luuri harrastaa roller derbyä eli vauhdikasta joukkuelajia, jossa kilpailijat liikkuvat rullaluistimilla. Miss Gay Finland valitaan seksuaali- ja sukupuoli- vähemmistöjen Pride-viikolla. Hän toimii homo- ja biseksuaalinaisten puolestapuhujana. – Tärkeintä elämässä on rakkaus ja ystävät. Välillä olen poikatyttö, välillä jalassani on korkokengät, Luuri sanoo STT:lle.

Mr Gay Finland on valittu vuodesta 2010 lähtien. Tänä vuonna tittelin sai Aleksi Vehkala.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)