Keilailijat kuvataidekilpailun voittoon

Teksti: Kaisa Kaatra
Kuva: Annika Nygård
Uutinen julkaistu: 22.04.2015

Papunetin kuvataikilpailussa oli sarjat taiteen harrastajille sekä niille, jotka ovat saaneet taideopetusta. Harrastajasarjan voitti Annika Nygård työllään Keilailu-keilarata.

– Työn värit ja hahmot ovat käsittämättömän hienoja ja eläviä. Hahmot ovat myös vähän pelottavat niin kuin joskus saduissa, kuvailee raadin päätuomari, valokuvaaja Pekka Elomaa.

Taideopetusta saaneiden sarja oli harrastajasarjaa tasaisempi. Siinä ensimmäisen sijan vei Terho Vainion maalaus Sibeliuksen soittajat. Raadin mukaan voittajatyö muuttuu jokaisella katselukerralla mielenkiintoisemmaksi.

Raati kertoo, että se painotti kaikissa valinnoissaan erityisesti töiden omaperäisyyttä ja rohkeaa ilmaisua.

Papunetin kuvataidekilpailu on tarkoitettu puhe- ja kehitysvammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille.

Kilpailu järjestettiin tänä vuonna jo 13. kerran. Töitä oli nyt ennätysmäärä, 414 kappaletta.

papunet.net/kilpailu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)