Kallein suomalainen elokuva

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Finnkino
Uutinen julkaistu: 25.03.2015

Elokuva Big Game tuli teattereihin viime viikolla. Se on kallein elokuva, mikä Suomessa on koskaan tehty.

Se maksoi 8,5 miljoonaa euroa.

Pääosaan saatiin amerikkalainen elokuvatähti Samuel L. Jackson. On arvioitu, että hän sai roolistaan noin 700 000 euron palkkion.

Jackson esittää elokuvassa Yhdysvaltain presidenttiä. Terroristit ajavat häntä takaa Suomen Lapissa.

Häntä auttaa 13-vuotias poika, jota näyttelee Onni Tommila.

Elokuvan on ohjannut Jalmari Helander. Hän tuli kuuluisaksi elokuvan Rare Exports ohjaajana.

Lähde STT

2 kommenttia artikkeliin ”Kallein suomalainen elokuva”

  1. Samuel saa tosi ison palkan. Petroskiossa vuoden tulo rapun korjaaminen maksaa samoin kuin Samuelin palkkio.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)